Powered By Blogger

Sunday, July 12, 2009

EOSH vs KPP

Aku baru balik dari unit UKKP USM. Agak buzy. Tujuan aku ke sana adalah untuk mendapatkan maklumat mengenai peresentation for convex bulan ogos ini dan menyelesaikan beberapa projek dibawah sekretariat EOSH USM.

Baru2 ini aku tidak menyaran ahli2 course Kesihatan Persekitaran & Perkerjaan memperkanalkan dan menyebut course ni dgan panggilan KPP kerana time cuti sem baru ini aku ade terbaca dalam akhbar Sinar Harian laman politik. Secara tidak sengaja, aku terjumpe aritkel mengenai Kumpulan Penyokong Pas(KPP).Oleh itu,KPP boleh disalah ertikan sebagai Kumpulan Penyokong Pas(KPP) dalam sektor politik. Jadi aku menyarankan kepada ahli- ahli supaya menggunakan EOSH sebagai singkatan kpd course Environmental & Occupational Safety and Health Science. Oleh itu kami akan lebih giat memperkenalkan Sekritariat EOSH di mata masyrakat mahasiswa,mahasiswi,staff usm dan masyarakat di luar sane.

Pada 25 Julai 2009 kami akan menjalankan program yang di beri nama Mesra Lestari bersama anak2 yatim dan kanak2 yang tinggal di kampung yang berhampiran. Dijangka seramai 40-60 kanak2 sekitar kg itu akna hadir di rumah anak yatim tersebut. Seramai 25 anak- anak yatim yang juga merupakan pelajar- pelajar Tahfiz akan menyertai program terdebut. Kami akan mejalankan aktiviti yang lebih menjurus kepada kesihatan manusia dan kesihatan persekitaran. Perancangan pada mulanya hanya kecil- kecil sahaja. Namun tidak semena-mena program ini akan menjadi program yang agak besar bagi penubuhan sekretariat ini. Harap- harap program ini akan menjadi satu sejarah utama dalam permulaan penubuhan sekretariat EOSH USM.

No comments:

Post a Comment